Sözlük

E-Ticaret Sözlüğü

E-ticaret dünyasında sıkça kullanılan terimlerin anlaşılır ve detaylı açıklamalarını bulabileceğiniz kapsamlı bir rehber.

A
B
C
Ç
D
E
F
G
H
I
İ
J
K
L
M
N
O
Ö
P
R
S
Ş
T
U
Ü
V
Y
Z
c

Harfi İle Başlayan Kelimeler

C2C (Customer To Customer)

Üreticilerin dahil olmadığı, tüketiciler arasında gerçekleşen alışverişi ifade eden ticaret modeli. E-ticaret siteleri üzerinden ev kiralamak, araç alıp satmak gibi işlemleri kapsar. İkinci el ürünlerin alınıp satıldığı siteler C2C modeline örnek olarak gösterilebilir.

Canlı Destek

Genellikle e-ticaret sitelerinde kullanılan müşteri hizmetleri uygulaması. Sohbet penceresi şeklindeki yazılımlar sayesinde müşterilere canlı olarak destek sağlanır. Klasik çağrı merkezine göre daha hızlı ve efektiftir.

Cayma Hakkı

E-ticaret siteleri üzerinden yapılan online alışverişlerde geçerli olan ve tüketici mağduriyetini ortadan kaldırmaya yönelik yasal hak. Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun kapsamında yürürlüğe girmiş olan bu hak ile tüketici, satın aldığı bir ürünü yasada belirtilen süre dahilinde, hiçbir gerekçe göstermeksizin iade edebilir ve ücretini kesintisiz olarak geri alabilir. Geleneksel ticarette 7 gün olan bu süre, online alışverişlerde 14 gündür.

Click Through Rate (CTR)

Reklamlarla ilgili görüntülenme ve tıklanma sayılarını içererek hesaplanan tıklanma oranı. Reklam performansını ölçmeye yarar. “Tıklanma Sayısı / Görüntülenme Sayısı” şeklinde hesaplanır. Örneğin toplamda 2.000 kez gösterilmiş bir reklama 40 kez tıklanması sonucunda CTR = 20 / 2000 = 0,02 yani %2 olur.

Cost Per Action / CPA (Aksiyon Başı Maliyet)

Verilen reklamların, belirlenen bir aksiyona sebep olması sonucu yayıncıya ücret ödenen bir reklam modeli. “Aksiyon Başına Ödeme” anlamına gelir ve reklam sahibi tarafından ürün satışı, form doldurma, abone olma, üyelik gibi bir eylem belirlenir. Eylem gerçekleştikçe reklama ücret ödenir. Dolayısıyla CPS modeli de bir çeşit CPA reklamdır.

Cost Per Click / CPC (Tıklama Başı Maliyet)

Reklamın gösteriminden ziyade reklamın aldığı tıklanma sayısına göre ücret ödenen reklam modeli. “Tıklama Başına Ödeme” anlamına gelir ve e-ticaret siteleri tarafından yaygın bir şekilde kullanılır. Reklam ücreti ödenmesi için reklamı gören kullanıcıların, reklama tıklayarak ilgili siteye girmesi gerekir.

Cost Per Mile / CPM (Gösterim Başı Maliyet)

Gösterim başına ücret ödenen reklam modellerinden biri. Her 1.000 gösterime ücret ödenir. Bu yöntem ile reklam veren bir e-ticaret sitesi, reklam ücreti 5 TL olarak belirlediğinde, reklamın her 1.000 kez gösterilmesine karşı 5 TL öder.

Cost Per Lead / CPL (Lead Başı Maliyet)

Reklam dahilinde belirtilen bilgi kaydı etkinliklerinin gerçekleştirilmesi üzerine ücret ödenen reklam modeli. Bu reklama ücret ödeme durumunun doğması için kullanıcıların reklam üzerinden üye olma, form doldurma, bülten aboneliği gibi bilgi paylaşımı gerektiren etkinlikleri yerine getirmesi gerekir.

Cost Per Sale / CPS (Satış Başı Maliyet)

Sadece satışın gerçekleşmesi halinde ücret ödenen reklam modeli. Bir e-ticaret sitesi, “Satış Başına Ödeme” anlamına gelen bu yöntem ile reklam verdiğinde, sadece reklam üzerinden gelen kullanıcının ürünü satın alması halinde reklam yayıncısına para öder.

Online Teklif Al

Dijitalmax’ın her biri alanında uzman ekibiyle çalışmak için teklif alabilirsiniz. İşinizi büyütmek için biz tam kadro hazırız.

Hemen Teklif Al